Jeff Lindsay: Dermedt, dacos Dexter

dermedt-dacos-dexterJeff Lindsay tollából egy kiválóság, a harmadik Dexter kötet.

Dexter Morgan, a nappal rendőrségi szakértő, éjszaka pedig sorozatgyilkos, aki kizárólag csakis sorozatgyilkosokat öl a nevelőapja által lefektetett törvények szerint, most egy picit behisztizik, mivel kedvenc játszópajtása a benne élő Sötét Utas, fogja magát és lelép, ő meg ottmarad egyedül, védtelenül, és nagy-nagy bizonytalanságban.

“Amikor visszaértem az irodámba, leültem és csukott szemmel hátradőltem. Van ott valaki? – kérdeztem reménykedve. De senki nem volt ott. Csak egy űr, ami sajogni kezdett, amint elmúlt a meglepetés hatásának érzéstelenítése. Most, hogy már a munkám sem terelhette el a figyelmemet, nem maradt semmim, ami kirángathatott volna az önemésztő önsajnálatból. Magamra maradtam egy sötét és kegyetlen világban, ami tele volt olyan rettenetes dolgokkal, mint amilyen én is vagyok. Vagy legalábbis, mint amilyen én is voltam.”

Arról nem is beszélve, hogy valaki kiszúrta magának és elkezdi benne elültetni a félelmet és a rettegést, amit eddig soha nem ismert, és ettől először ledermed, majd dühös lesz és dacos.

“Ezt a problémát megoldva, tiszta lelkiismerettel kezdtem el a démoni megszállottság témáját kutatni. Salamon király ebben is nagy szerepet játszott. Mint kiderült, több démonnal is meghitt viszonyban volt, olyanokkal, akiknek a neve tele volt Z betűkkel. Úgy parancsolgatott nekik, mintha a leszerződött inasai lennének, kifutófiúnak használta őket, és velük építette meg a nagy templomát is, ami egy kicsit megrázott, mivel mindig is úgy tudtam, hogy a templom au egy jó dolog volt, és szerintem még a démonok esetében is feltétlenül lennie kellene valamiféle munkavédelmi előírásnak. Úgy értem, ha felháborodunk azon, hogy illegális bevándorlók szedik a narancsot, akkor nem kellett volna azoknak az istenfélő pátriárkáknak fellépniük a démonok foglalkoztatása ellen?”

Dexter-and-Dark-Passenger

Dexter és a Sötét Utas

Mindeközben míg benne ezek a változások mennek végbe, és még magával sincs teljesen tisztában, a “normális” életébe is változások következnek be. Megnősül, és ezt nem viseli túl jól.

“Amint megláttam őt a gyerekekkel, úgy tűnt, mintha új életem vonulna felém minden iszamós kínjával, a szülői értekezletekkel és a biciklikkel, a jelzálogokkal és az önkéntes polgárőrséggel, a cserkészfiúkkal, cserkészlányokkal, a focival és az új cipőkkel és a fogszabályzókkal. Ez az egész teljességgel élettelen, színtelen, másodkézből vett létezésnek tűnt, és vakítóan éles szenvedést okozott, szinte nagyobbat, mint amekkorát el tudtam viselni.”

Végtelenül izgalmas, az első lapjától az utolsóig, még a közepén a hiszti is épp csak annyira sok és unalmas, hogy előkészítse a következő magával sodró oldalakat. Iszonyatosan jó humorú könyv és nyilván nem hiányozhat belőle a szarkazmus sem. Élvezetes a stílusa, peregnek az oldalak észrevétlenül. Persze, mint a sorozat harmadik kötete, nem ér fel az elsővel, de ezzel együtt is szórakoztató.

Dexter_TV_Series_Title_Card_720p

Azt azért érdemes tudni a Dexter-könyvekről, hogy bár az első könyvre épült a tévésorozat első évada, a többi évad viszont már nem. Így vannak meglepetések bőven a könyvsorozat köteteiben, ebben is. És ami még kiderül ebből a részből, hogy Dexter is Dr. House-t nézi, de hát manapság ki nem?:)

Eredeti cím: Dexter In The Dark
Kiadó: Agave Könyvek 
Kiadás éve: 2008.
Fordította: Farkas Veronika

Vélemény, hozzászólás?

